A következőkben egy rövid bemutatót adunk közre azok számára, akik először találkoznak a Micro:bit-tel!
(Az eredeti cikk forrása itt található. A fordítást az eredeti jogtulajdonos hozzájárulásával közöljük! Köszönjük!)

Igy kezdjük – Micro:bit!

BBC Micro:bit Intro
1. Áramellátás

Helyezd az elemeket a tartóba. Bizonyosodj meg róla, hogy helyes irányba tetted be őket. Az elemtartó végén lévő fehér csatlakozót a micro:bit hátulján lévő fehér csatlakozóba kell bedugni. Az elem csatlakoztatása után a micro:bit „feléled”, bekapcsolódik. A micro:bit működtethető 2 db AA vagy AAA elemről, vagy USB-ről.
2. „Ébredés”
A micro:bit képernyője villózó mintákkal lassan felébred, aztán bemutatja képességeit (első alkalommal, amíg felül nem írjuk a rajta lévő demo programot.). Később, mikor elkezded a kódolást, megtanulhatod a LED-ek programozását, szabályozhatod azt is, hogyan villogjanak, elhalványuljanak vagy világosodjanak, valamint különböző minták és szövegek megjelenítését.
3. Nyomd meg a gombokat!
Kövesd az utasításokat és nyomd a gombokat, ahogy a Micro:bit kéri. Onnan tudod, hogy jól csináltad, hogy különböző mintázatok fognak megjelenni rajta.

Jó, ha tudod!
A gombok bemeneti eszközök, melyek az események kiváltására programozhatók. A gombok lehetőséget adnak neked is, hogy felügyeld, módosítsd a micro:bit működését. Használhatod őket az animáció elindítására, adatok rögzítésének elkezdésére, játékok irányítására, bármi másra, amit el tudsz képzelni.
4. Rázogatás
Töltsd ki a képernyőt! Amikor egyetlen kis pont világít a micro:bit közepén, rázd meg. Ki tudod tölteni az egész képernyőt világító ledekkel?

Jó, ha tudod!
A BBC micro:bit gyorsulásérzékelőt tartalmaz, ami érzékeli, ha megrázod, vagy azt, hogy milyen irányban mozgatod. Képes azt is érzékelni, ha fejre állítod, és a rá ható erőket is. Olyan programot is írhatsz a microbitre, amely megmondja neked, milyen magasra dobtad fel a levegőbe.
5. Kergesd pöttyöt!
Billegtesd a Micro:bitet, és próbáld a folyamatosan világító pont mozgatásával „elkapni” a villogó pontokat. Ügyeskedj, amíg az összes pont folyamatosan világítóvá válik.

Jó, ha tudod!
A gyorsulásérzékelő hasonló eszköz, mint a gombok, szintén bemenetként működik. Ez szabályozza a ledeket. A gyorsulásérzékelővel vezérelheted az animációkat, amelyek segítenek a valós időben gyűjtött adatok vizualizálásában. Kapcsold össze külső érzékelőkkel, és kezdd el valós időben a valódi adatok gyűjtését.
6. “Húsvéti tojás”
Egy titkos játék is el van rejtve ebben a programban! Amikor meglátod a szív animációt, nyomd meg egyszerre az A és a B gombot a kígyó játék feloldásához.
Nyomd meg a reset gombot a hátoldalon, ha szeretnéd újraindítani az eredeti demoprogramot.

7. A Code Kingdom („Kód Királyság”) Javascript környezete.
Ez egy „Fogd és vidd” (vagy „húzd és ejtsd”, ahogy jobban tetszik) és szöveg alapú programozás egyszerre egy grafikus környezetben. Tökéletes kezdők és szakértők számára, átmenet képez a blokkoktól a programsorok begépeléséig.
8. Microsoft Block Editor
A grafikus „fogd és vidd”) kódszerkesztő, ahol a kódolási blokkok összekapcsolódnak.


(A kép forrása: http://microbit.org/code/)
9. Microsoft Touch Develop
Rugalmas, szövegalapú programozási nyelv, amelyhez egy BBC micro:bit parancskönyvtár van telepítve.
10. Fordítsd le a kódodat!
Ez ellenőrzi és elmenti a kódot egy ún. .hex fájlba, melyet a BBC micro:bit olvasni tud.
11. Csatlakoztasd a BBC micro:bitet a számítógéphez a mikro USB kábel segítségével!

Jó, ha tudod!
A micro:bit automatikusan USB eszközként jelenik meg a számítógép asztalán.
12. Keresd meg a .hex fájlt a számítógépeden!

Jó, ha tudod!
Próbálkozz a Letöltés mappával! 🙂

13. Húzd a .hex fájlt a micro:bit ikonra!

Jó, ha tudod!
Ezt a műveletet rátöltésnek/fetöltésnek hívják. A BBC micro:bit hátulján lévő állapotjelző LED villogni fog a feltöltés során. Ha a villogás leáll, a kód feltöltésre került.


ÉS KÉSZEN VAGY … !

A fordítást készítette: Aknai Dóra Orsolya és Fehér Péter