Tags

, , , , , ,

“A tanulás a legerősebb fegyver, amivel megváltoztathatod a világot.”
(“Education is the most powerful weapon which you can use to change the world.”)

Nelson Mandela

Ezt a bejegyzést akkor akartam megírni, mikor szabadságra megyek. Nem sikerült. Ma van a szabadság utolsó napja, hétfőn kezdünk! A pedagógusok számára megkezdődik a 2016/2017-es tanév. Ez a kezdés is jó arra, hogy az ember kicsit visszatekintsen, számvetést készítsen. Szerencsére elmondhatom, hogy egy igen termékeny, eseményekben, történésekben, tanulmányokban gazdag (majd) másfél évet tudhatok magam mögött. Nem mondom, hogy mindig könnyű volt. Voltak nagyon nehéz pillanatok, időszakok az életemben, ugyanakkor voltak sikerek, elismerések, boldogságok! Csupán az a szomorú a számomra, hogy az örömeimben, sikereimben drága szüleimmel, akik szintén pedagógusok voltak, már nem osztozhatok.

Több képzésen is részt vettem, így azokat a hasznos dolgokat amiket megtanultam, alkotó módon tudom beépíteni a mindennapi pedagógiai munkámba. Nyolc évig foglalkoztam súlyosan-halmozottan sérült gyerekekkel, és a tapasztalataimat igyekezetem átadni hazai és nemzetközi konferenciákon, előadásokon, vagy abban a két tanulmányban melyek a Fejlesztő Pedagógia neveléstudományi szaklapban jelentek meg. 2015. áprilisa óta összesen 24 konferencián, kerekasztal beszélgetésen, nyári iskolában, szakkiállításon vettem részt, 13 előadást tartottam, írásban megjelent 11 előadásom anyaga (2 most van kiadás alatt). A Modern Iskola újság többször is említette a nevem és egy egész cikk is megjelent rólam.

Így tanulunk mi

2016 februárjában újra visszaültem az iskolapadba, megkezdtem tanulmányaimat a Dunaújvárosi Egyetemen, Pedagógiai mérés-értékelés MA szakon. Sikeresen teljesítettem az első félévet, büszke vagyok magamra! Közben nyolc év után kissé elfáradtam a súlyosan-halmozottan sérült gyerekekkel való foglalkozásban, ezért mikor lehetőséget kaptam arra, hogy változtassak a munkámmal kapcsolatban, elfogadtam a változás lehetőségét. Márciusban búcsút intettem az én kis tanítványaimnak és pár kedves kollégának. Jelenleg Várpalotán tanítok értelmi sérült, autista gyerekeket. Folyamatosan fejlesztem a gyerekekkel való foglalkozásaim eszközeit, talán elsők között használtam interaktív táblát és táblagépet a súlyosan sérült gyerekek fejlesztésében. A mostani tanítványaimmal is aktívan használjuk ezeket az eszközöket. A kihívások számomra ebben a típusú fejlesztésben az anyagok, témák, témakörök tanítványaimra szabása, a nekik megfelelő interaktív tananyag megalkotása. Folyamatosan keresem a lehetőségeket az IKT eszközök bevonására a tanórákba, a fejlesztés folyamatába, az órák élvezetessé tételébe.

Dávid és Lacika

Zalán

Szakmai hátteret nem csak a szakirodalom folyamatos olvasása, tanulmányozása jelenti számomra, hanem a Kutatócsoporthoz való tartozás is. A IKT MasterMinds Kutatócsoport több mint egy éve működik már. Tagjai olyan tapasztalt, innovatív pedagógusok, akik a közös iskolai IKT alkalmazásokkal kapcsolatos kutatásokban vesznek részt. Vannak közöttünk középiskolai tanárok, gyógypedagógusok, általános iskolai tanárok, tanítók. A csoport vezetője Fehér Péter, a neveléstudomány doktora, aki egyúttal nagy gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező szakember. A csoportba meghívással lehet bekerülni.

Profilkép

Jelenleg több kutatási témán is dolgozunk: digitális történetmesélés, AR alkalmazása az oktatásban, interaktív tábla és táblagépek használata SNI tanulókkal és elméleti témákkal is. Büszkén elmondhatjuk, hogy csoportunk szinte minden egyes tagja a Microsoft MIE Expert-ek közé tartozik, ami azt jelenti, hogy Microsoft Innovative Education Expert – Microsoft Innovatív Oktatási Szakértő-k vagyunk. Ennek révén megismerkedhetünk új fejlesztésekkel, eszközökkel, tapasztalatot cserélhetünk kollégákkal, webináriumokon vehetünk részt.

Tablet

Továbbképzések, nyári iskolák:

2015. április 17-19. Sulinetwork 2015 Konferencia, Székesfehérvár
2015. május 13-15. Találkozások – Konferencia a különleges bánásmódot igénylő gyerekek esélyeiről az oktatásban, lehetőségeiről a társadalmi részvételben, Velence
2015. május 21. Educatio Roadshow, Veszprém
2015. június 18-19. Információs Társadalom Parlamentje, Parlament – Budapest
2015. július 6-8. Ped@go – Pedagógus szakmai közösségek versenye – Döntő, Zalakaros

Ped@go

Ped@go<
2015. augusztus 3-6. Digitális eszközökkel támogatott projekt alapú tanulás – Intel®Teach Essentials képzés, Budapest
2015. augusztus 12-16. Sulinetwork Nyári Iskola, Velence

Velence

2015. október 17. Digitális Pedagógus Konferencia ELTE PPK, Budapest
2015. december 4-6. Centropa – tanárképző szeminárium, Debrecen

Centropa

2015. november 19. Kerekasztal beszélgetés – Hogyan kell jó szülőnek lenni a digitális világban, Budapest
2016. június 16-17. Információs Társadalom Parlamentje Parlament, Budapest
2016. július 11-14. IKT MasterMinds Kutatótábor, Szentendre

Csoportkép

Konferenciák – Előadások:

2015. május 29. IX. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar,
Aknai Dóra Orsolya: Interaktív tábla használata a súlyosan-halmozottan sérült gyermekek fejlesztésében

2015. október 20-21. Így tanulunk mi! – szakmai konferencia és szakkiállítás, Millenáris Park, Budapest, Kiállítóként vettem részt

2015. november A LÉTÜNK VIRTUÁLIS KONFERENCIÁJA – 2015
Aknai Dóra Orsolya: A digitális pedagógus fegyvertára hálózatos környezetben

2016. február 5-6. I. Oktatástervezési és Oktatás – Informatikai Konferencia, Eger
Aknai Dóra Orsolya, Czékmán Balázs, Fehér Péter: Kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások használata és készítése Lehetőségek a tartalomba-ágyazott, integrált kompetenciafejlesztésre

2016. február 21-23. IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia, International Research Institute, Sturovo
Aknai Dóra Orsolya: Táblagépes alkalmazások a gyógypedagógiai gyakorlatban, súlyosan-halmozottan sérült gyermekek körében

2016. március 4. Oktatás Határhelyzetben, Partiumi Keresztény Egyetem BTK Nevelés- és Kultúratudományi Tanszék, Nagyvárad
Czékmán Balázs – Aknai Dóra Orsolya – Fehér Péter PhD: Digitális történetmesélés „kiterjesztett valóság” (AR) alkalmazások segítségével

Nagyvárad Konferencia

2016. március 19. I. Microsoft Innovatív Pedagógus Konferencia, Hatvan
Aknai Dóra Orsolya: Interaktív tábla használata a súlyosan-halmozottan sérült gyermekek fejlesztésében

2016. április 8. “Árkon-bokron tablettel” – Digitális Témahét Puskás Ferenc Általános Iskola, Kispest
Aknai Dóra Orsolya: A digitális pedagógus “fegyvertára”

2016. április 21-23. Pedagógiai Értékelés Konferencia, Szeged
Fehér Péter PhD – Aknai Dóra Orsolya: Aki “doktor” akar lenni… Avagy doktorjelöltek publikációs teljesítményének összehasonlítása a hazai neveléstudományi doktori iskolákban

Einstein

2016. május 4-6. Horizontok és Dialógusok II. – Neveléstudományi és Romológiai Konferencia, Pécsi Tudományegyetem, Pécs
Aknai Dóra Orsolya– Czékmán Balázs – Fehér Péter PhD: Kiterjesztett valóság (AR) alkalmazások használata és készítése az iskolában
Aknai Dóra Orsolya: Interaktív tábla és táblagépes alkalmazások használata a gyógypedagógiai gyakorlatban súlyosan-halmozottan sérült gyermekek fejlesztésében

2016. május 26-27. HuCER 2016. – A tanulás útjai, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar
Czékmán Balázs – Aknai Dóra Orsolya – Fehér Péter PhD: Digitális történetmesélés „kiterjesztett valóság” (AR) alkalmazások segítségével
Aknai Dóra Orsolya: Pedagógus szakmai csoportok működésének elemzése hálózatos környezetben

HUCER

2016. június 23-24. MoodleMoot Konferencia, Óbudai Egyetem, Budapest
Plenáris előadás – Fehér Péter PhD – Aknai Dóra Orsolya – Czékmán Balázs: Kompetenciafejlesztés interaktív AR alkalmazások segítségével

Aknai Dóra Orsolya – Fehér Péter PhD: Pedagógus szakmai csoportok működésének elemzése hálózatos környezetben

Plenáris

Péterrel

Az új tanévre kívánok mindenkinek tartalmas, sikerekben gazdag, sok örömet adó tanítási napokat, vidám, szófogadó, kreatív gyerekeket!

Advertisements